Wybór odpowiedniego oporu toczenia to ograniczenie wydatków

Określenie idealnego oporu toczenia opon ciężarowych przynosi zysk finansowy. Maurits Bloem, nasz kierownik produktu ds. opon ciężarowych, opowie Państwu dokładnie, na czym to polega.

Obniżenie kosztów paliwa za pośrednictwem opon

„Dla przewoźników opony są bardzo ważne. Sprawiają one bowiem, że samochód ciężarowy może bezpiecznie pokonywać kilometry, aby dotrzeć do miejsca przeznaczenia. Mimo wszystko koszty opon dla firm transportowych to średnio tylko 3-4% całkowitych wydatków. Największym wydatkiem są koszty wynagrodzenia, a następnie koszty paliwa (około 30%). Te ostatnie można jednak obniżyć poprzez wybór opon o odpowiednim oporze toczenia”.

Opór toczenia w połączeniu z ciśnieniem opon

„Im łatwiej toczy się samochód ciężarowy, tym mniej zużywa on paliwa. Dlatego opór toczenia jest tak ważny. Jego wartość jest podana w formie etykiety przy każdej oponie ciężarowej w naszym sklepie internetowym. Polecamy więc wybrać odpowiednią oponę dla właściwej pozycji i stworzyć w ten sposób najlepiej dopasowany opór toczenia. Bardzo ważne: należy przy tym zastosować również prawidłowe ciśnienie powietrza i zadbać o to, aby opony były prawidłowo wyosiowane i wyrównane. Połączenie tych dwóch aspektów zapewnia optymalną oszczędność kosztów. A już kilka procent oszczędności kosztów paliwa to o wiele więcej niż koszt opon”.

7 klas oporu toczenia

Każda opona ciężarowa ma określoną wartość etykiety dla oporu toczenia. Wyróżniamy 7 klas (od A do G), które oznaczają różnicę 7,5% między najkorzystniejszą (A) a najbardziej niekorzystną klasą (G). Między klasą A a G występuje różnica 7,5% oszczędności na paliwie, ponieważ opór toczenia jest niższy lub wyższy. Potencjał oszczędności dla każdej klasy wynosi między 0,10 a 0,15 l/100 km.

Chcą Państwo dowiedzieć się więcej? Nasi eksperci z dziedziny samochodów ciężarowych chętnie Państwu pomogą!

Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem +48 (0)22 3071353 w celu uzyskania porad na temat idealnego oporu toczenia dla Państwa sytuacji.