Wskazówki dotyczące montażu kół

W przypadku montażu (nowego) koła istnieje kilka kluczowych kwestii, na które trzeba zwrócić uwagę. Dokręcanie śrub do kół powinno odbywać się pod kontrolą, na podstawie wstępnie ustalonych wartości i kolejności. Chętnie przekażemy Państwu kilka wskazówek!

Po przekątnej

Dokręcanie śrub kół odbywa się stopniowo i za każdym razem na zmianę po przekątnej dla znajdujących się na przeciwko siebie śrub; aż do uzyskania prawidłowej wartości. Uszkodzone lub zardzewiałe śruby należy wymienić na nowe. Momenty dokręcania można znaleźć w danych technicznych podanych w instrukcji pojazdu.

Dokręcanie śrub kół

Przed dostawą, koła są zawsze zabezpieczane farbą gruntującą i warstwą lakieru. Chroni to koła, ale oznacza również, że śruby z biegiem czasu tracą tę warstwę; w szczególności, jeśli koła są częściej zmieniane. Dodatkowa kontrola jest więc wskazana.

Śruby po dokręceniu muszą również „osiąść”. Dlatego w przypadku nowych pojazdów i po każdej zmianie kół koniecznie należy dokręcać śruby co 50-100 kilometrów. Dopiero wtedy są one bezpiecznie i prawidłowo zamontowane.

Jeśli jest mówa o eksploatacji pojazdu w ekstremalnie ciężkich warunkach, należy sprawdzać śruby kół podczas rutynowych kontroli.