Opony rolnicze na drodze

W sektorze opon rolniczych cały czas tworzone są nowe warianty dla specjalnych zastosowań. W ostatnich latach wielu różnych producentów pracowało na przykład nad tzw. „oponami drogowymi”, które byłyby specjalnie zaprojektowane na potrzeby jazdy po drodze.

Inny bieżnik, bez klocków

Enno Schottert, kierownik ds. produktów rolniczych w firmie Heuver: „Ten rynek jest oczywiście dość mały, bo nie ma zbyt wielu traktorów, które jeżdżą wyłącznie po drodze. W praktyce widać jednak przykłady ciągników, które poruszają się w 80% po drodze i w 20% w terenie. Również w tym przypadku warto rozważyć, czy nie wybrać tych specjalnych opon”.

Przede wszystkim w przypadku opon drogowych bieżnik jest inny niż w przypadku innych wariantów. Nie są to więc opony z bieżnikiem klockowym, ale bardziej opony blokowe. W wyniku tego guma ma większą styczność z drogą, co zapewnia mniejsze zużycie podczas jazdy. Również dlatego, że opona drogowa może jeździć cały czas z tym samym ciśnieniem.

Pamiętaj o ciśnieniu i prędkości

Prawidłowe ciśnienie opon jest ważne na drodze, aby nie dochodziło do niepotrzebnego obciążenia, a także zużycia bieżnika i osnowy. Należy zwracać uwagę na zbyt niskie ciśnienie, w wyniku którego temperatura opony staje się zbyt wysoka, a bok opony jest nadmiernie obciążony. Można temu zapobiec poprzez utrzymywanie ciśnienia na odpowiednio wysokim poziomie oraz nieprzekraczanie odpowiedniej prędkości. Jak określić prawidłowe ciśnienie? W tym celu należy uwzględnić różne czynniki, a odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa. Chętnie z tym Państwu pomożemy!

Chcą Państwo dowiedzieć się więcej?

Prosimy o kontakt z naszymi ekspertami pod numerem telefonu +31 (0)523 850 858. Chętnie odpowiedzą oni na pytania, które mają Państwo na temat opon rolniczych!